vanalles wat - Reisverslag uit Ottawa, Canada van elske feenstra - WaarBenJij.nu vanalles wat - Reisverslag uit Ottawa, Canada van elske feenstra - WaarBenJij.nu

vanalles wat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elske

11 Augustus 2008 | Canada, Ottawa

Eenmaal aangekomen in canada na 4,5 uur vliegen vanaf Chicago, heb ik weer problemen.
Omdat ik les ga geven op een school word ik op het vliegveld eerst verwezen naar ‘imigration’ om mijn papier te laten checken.
Ik moet mijn bagage laten staan en loop naar de balie. Dan vertel ik wat ik ga doen, en laat de papieren zien. “take a seat” oh oh, denk ik, foute boel. Die vervelende man (hij was echt vervelend) laat me een half uur zitten en komt dan met het bericht: “you can’t do your internship here” ik denk: WHAT? Ik raak nogal in paniek want ik weet niet wat ik moet doen. Alles lijkt even inelkaar te donderen. Ik kan ook niet verder ‘because your not allowed to” dan raak ik nog meer in paniek want de vlucht had al vertraging en mijn familie wacht al de hele tijd. Waarom dit alles niet kon, omdat ik niet een medical examinator heb. Je hebt dit nodig als je met kinderen gaat werken. Maar dat wist ik niet. Hij vroeg me nog vanalles en nog wat, hoeveel cash ik bij me had, wie precies mijn familie was, of ik überhaupt wel kon overleven. Ik had ook uitgeled dat ik bij de familie woon, en die voor mij zorgen.

Hij vroeg ook fr nummers van Corinne(mijn tante) en die heeft hij dus ook gebeld. Ik snapte er helemaal niks meer van.
Toen kwam hij met een aanbod: ik mag het land in en op de school komen waar ik mijn stage zou doen. Ik mag NIET lesgeven vertelt hij me. Hoe kan ik dan ooit mijn stage doen???????? Hij zegt dat de Canadese ambassade me in de gaten zal houden en als ze erachter komen dat ik toch een les heb gegeven, zal ik worden gearresteerd. Nou lekker. Ik accepteer het maar want anders kan ik mijn familie nooit zien.

Ik loop naar de aankomsthal met mijn bagage en daar zie ik Corinne, michelle, en een vriendin van michelle staan. Ze ontvangen me gelukkig heel welkom en ik vertel wat er is gebeurd. Michelle koopt eerst een flesje water voor me want ik ben niet echt rustig en ik heb sinds Amsterdam niet meer gerookt. Dan gaan we weer naar ímigration’ en er word ons verteld dat ik er voor moet zorgen dat ik medical exam moet hebben. Gelukkig werkt Corine in het ziekenhuis en binnenkort neemt ze me mee daar naartoe. I’ve got some good friend doctors and they will make an medical exam for you.

We gaan naar de auto (een hele grote jeep or something) en langs de mac. Dan naar huis. (big house) ik geef nog wat cadeautjes aan iedereen, begroet de nieuwe kitten “Bjork” , ga naar mijn kamer en dan slaap ik.

De volgende morgen word ik gewekt om 7:30 am en dan gaan we op vakantie, waar ik nu ben. Het is hier heel mooi. We zitten aan een meer, the okanagan lake.

Weetjes enzo:
We reden langs een berg waar aan de voet gigantisch veel rotsen lagen die naar beneden waren gerold. Het blijkt dat er een bus onder is gekomen, en de mensen die daar in zaten, liggen nog onder het puin

Met Halloween gaat het er raar aan toe. Corinnes auto is een keer bekogeld met eieren, ze heeft in het ziekenhuis kinderen ontvangen in wiens fruit scheermesjes zaten. Grappig…

De friet is hier niet te eten. En alles is groot.

Alles is groot

Alles is groot

En alles is grooooooooooot.

Maar ik ga weer.. Bye bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2008

berensoep

11 September 2008

to the frenchies

04 September 2008

Lieve Fiets

27 Augustus 2008

stage abbotsford christian

24 Augustus 2008

Een avond naar vancouver, the big city!
elske

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 16282

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: