Een avond naar vancouver, the big city! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van elske feenstra - WaarBenJij.nu Een avond naar vancouver, the big city! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van elske feenstra - WaarBenJij.nu

Een avond naar vancouver, the big city!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elske

24 Augustus 2008 | Canada, Ottawa

Vanavond ben ik naar Vancouver geweest. Michelle en ik haalden Chantelle op met de auto vanuit surrey, en vanuit surrey central gingen we met de skytrain ($2,50!) naar Vancouver. Vanuit de verte zag ik al heel veel hele grote wolkenkrabbers:D we kwam daar aan rond een uur of half 7 pm. We gingen eerst even food halen bij de mc donalds en namen dat mee naar het huis van Louisa, die ons ophaalde van het station. ze heeft een eigen kamer in het hartje van vancouver.. een hele mooie kamer, maar ze betaalt er wel $1500 voor per maand, dat is ongeveer 800 euro.. toen we het 'eten' op hadden zijn we een wandeling van 1,5 uur gaan maken langs de kust en door de stad. en er waren heeeeel veeeeeeeeeeeeel zwervers. Om de 10 meter een zwerver.. dus het is niet alleen maar rijkdom. er lag ook een vrouw met dekens om haar heen en een jong kind in haar armen. en niemand die er naar omkeek. dus dat was wel erg om te zien. Toen zijn we langs 1 van de vele starbuckscoffee tenten geweest, om een uberlekkere koffie te halen:D starbucks koffie is de beste koffie die er is.. die zal ik echt missen als ik weer in nederland ben(wat ik niet wil)

Om de minuut hoor je een politie of ambu- sirene. en overal is politie, maar dat is ook wel nodig. Louisa zei dat ze zich totaal veilig voelde in deze stad, maar ik voelde me er totaal niet veilig, alles behalve dat. We liepen door de stad op de stoep en er van voren kwam er een (brede) vrouw aangelopen die me een keiharde bodycheck gaf..! ik dacht: WTF?! maar ik zei maar niks.. voor je het weet mept ze je neer.

Verder heb ik nog een neergestoken/vermoorde/mishandelde man zien liggen. met allemaal bloed dat uit zn kop stroomde.. dat was best wel raar om te zien.. allemaal politie er omheen, mannen in witte pakken. bah. Dat geeft dus ook al niet een veilig gevoel.. maargoed.

Op de terugweg wilden we door central park terug, maar een vrouw zag dat en die haalde ons terug. ze zei dat het niet veilig was daar, in verband met pooiers en enge mannen.. bleeeg.. haha:P

Daarna zijn we nog even in het huis geweest van Louisa, een beetje gecomputerd(ze heeft een monitor zo groot als een breedbeeld tv, het was een breedbeeld tv). Ze bracht ons om 12 uur weer terug naar de skytrain..
de reis in de skytrain verliep niet al te rustig met dronken mannen, en achter mij zat een meisje te telefoneren en het deed gewoon pijn aan mijn oren, zo hard schreeuwde ze. " yeah we're gonna have some fucking beer at you're fucking house and then we're gonna have fucking party YEAH!" en zo ging get de hele tijd door haha.

Eindelijk aangekomen in surrey liepen we naar de auto, maar eerst was er een zwerver die mij kleingeld vroeg voor zijn 2e maaltijd diedag. ik heb hem maar wat gegeven.. ik had genoeg armoede gezien die dag.. en tja.. ik kon het niet laten om m wat te geven.. het kon mij ook niet schelen of hij er drugs of bier van ging halen, als hij daar blij van word moet hij dat vooral doen:)

We reden terug naar chantelle's house en daarna weer terug naar het rustige, peace volle Yarrow.. (halleluja)

Daarna hebben we nog rockband gespeeld op de wii (awesome!) en toen zijn we gaan slapen rond een uur of 3.

Nou ik ga weer. laterzz

  • 25 Augustus 2008 - 07:21

    Mams:

    hey elsy,
    wat een verhaal zeg, ik wist niet dat het zoooo was in Vancouver.
    Weet je dat je een heel leuke manier van vertellen hebt, het is echt leuk om je verhalen en belevenissen te lezen.
    Ik ga vandaag wat dingen klaar maken voor het festival enz. en een beetje relaxen.
    Heb het een beetje te druk gehad de laatste tijd.
    Heel veel succes op je stage en een dikke tuut van mij, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2008

berensoep

11 September 2008

to the frenchies

04 September 2008

Lieve Fiets

27 Augustus 2008

stage abbotsford christian

24 Augustus 2008

Een avond naar vancouver, the big city!
elske

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 16286

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: