stage abbotsford christian - Reisverslag uit Abbotsford, Canada van elske feenstra - WaarBenJij.nu stage abbotsford christian - Reisverslag uit Abbotsford, Canada van elske feenstra - WaarBenJij.nu

stage abbotsford christian

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg elske

27 Augustus 2008 | Canada, Abbotsford

Hallo, dit is eigenlijk een email die ik naar mn stagenbegeleiders heb gestuurd maar ik vond dat het ook wel op mijn waarbenjij.nu paste.


Vandaag ben ik voor t eerst naar mijn stageschool geweest voor een introductiedag. Het was erg leuk en ik heb een leuke stagecoach, waarvan de ouders uit friesland komen. Dus ze verstaat een beetje nederlands en fries. Het is jammer genoeg wel moeilijk om er te komen, want ik heb geen rijbewijs en het is toch nog een half uur rijden vanaf de plek waar ik woon. Dus zeer waarschijnlijk ga ik samen met de leerlingen in de schoolbus, haha!

Ik heb een rondleiding gekregen door de school van Sandra, mijn stagecoach. Het is een hele grote school waar je gemakkelijk in zou kunnen verdwalen. In deze school zitten de grades 1 tot en met 5. grades 1 en 2 zijn leerlingen van 4/5 jaar en die zitten in de Kindergarten. dus eigenlijk een soort peuterspeelzaal. Ook is er een klas voor kinderen uit andere landen, die engels moeten leren. de meesten komen uit Korea. Er is een speciaal lokaal voor leerlingen die moeite hebben met leren en daar kunnen ze heen om extra ondersteuning te krijgen. Er is ook een klein kamertje voor kinderen die ziek zijn geworden, of ehbo nodig hebben. Daar staat een bed, en de materialen om eerste hulp te verlenen.

Het muzieklokaal vond ik toch wel het mooiste lokaal wat er was. het is heel groot, en eigenlijk alles is er wel. xylofonen, marimba's. gitaren, klokkenspellen, drumstel, electrische gitaren, piano, percussie, alles.
En ik heb mijn eigen kantoortje! En op de deur staat een naamplaatje: Ms. Feenstra.. haha.. leerlingen mogen mij ook niet bij mijn voornaam noemen, ze zjn verplicht om me Ms. Feenstra te noemen. In mijn kantoortje heb ik alles wat ik nodig heb, laptop met internet,printer, mappen, lijm, schaar, pennen, potloden, alles!

Je hoeft ook niet je eigen eten mee te nemen. Elke pauze staat er een lopend buffet. je kunt je eigen icetea maken, koffie pakken, frituren, brood roosteren, iets in de magnetron gooien. naja (bijna) alles is er wel.

Verder heb ik nog informatie gekregen over verschillende alarmen; Er is een alarm voor aardbevingen. Het schijnt dat er nogal vaak kleine aardbevingen zijn. Als dat zo is, moet je tegen de muur aanzitten en met zijn allen hardop tot 60 tellen. Daarna is het veilig en ga je via de nooduitgang naar buiten en iedereen krijgt zijn eigen voedselpakketje. iedereen heeft er 1. die moet je zelf samenstellen, in dat pakketje zit een flesje water, een deken, en voedsel dat niet kan bederven of smelten. dus een reep chocola is geen optie. ook je pasfoto zit er in. iedereen krijg zijn pakketje buiten, de pakketjes zitten in een bunker onder de grond.
Alarm #2 word gebruikt als er een beer of een 'bushtiger' word gesignaleerd. die zijn er regelmatig want de school ligt aan de rand van een berg, een bos.
Alarm #3 word gebruikt als er een crimineel is losgebroken of als er iemand in de omgeving is die er niet hoort, zelfs als het bijvoorbeeld een vader is die niet bevoegd is om zijn kind te zien. Iedereen word dan naar binnen gestuurd en de deuren gaan op slot. Ook hierbij moet iedereen tegen de wand zitten en muisstil zijn.

In canada kampen veel mensen met overgewicht dus iedereen krijgt 30 min. gymles per dag, dat heeft de regering verplicht gesteld.

Verder zijn ze wel streng met de kleding die je als leraar moet dragen. je mag geen jeans aan, geen vest met een capuchon, geen slippers, geen inkijktruitjes, geen spaghettibandjes. je word zelfs verplicht om voor over te bukken voor de spiegel thuis, om zeker te weten of je geen inkijk hebt, maar dat kunnen ze toch niet controleren haha. verder mag je geen tshirts met een tekst dragen. En de leerlingen moeten 2 paar schoenen op school hebben. een paar voor binnen en een paar voor buiten.

Morgenochtend om 8 uur is er een ontbijt voor alle medewerkers van de school. de locatie is de highschool. in totaal zijn er 3 locaties.. elementary, highschool en university. Dus er zullen in totaal 300 mensen zijn. Ik hoop dat mijn oom of tante me kan brengen en ik er dus aanwezig kan zijn, dat lijkt me heel leuk.

Nou, ik hou jullie wel op de hoogte van alles, en oja, mijn eerste ECHTE stagedag is 2 sept.

Groetjes Elske die het heeeeeeeeel erg naar haar zin heeft in Canada


  • 28 Augustus 2008 - 19:03

    Mams:

    hey els,
    wat maak jij wat mee zeg.......ik vind het zo leuk dat je het naar je zin hebt en lees graag je belevenissen.
    Het zal wel wennen zijn met je kleding en zo maar er staat ook weer veel tegenover.
    Maar goed dat we nog wat nette dingen gekocht hadden........
    Wat luxe, een eigen kantoortje, dat heb ik nog nooit mee gemaakt....
    Gelukkig dat je mee kunt met de schoolbus, is dat ook opgelost.
    nou groetjes en een smok, mama

  • 03 September 2008 - 05:03

    Ixora:

    wazzaaaaaa!
    Ze valt dus wel mee, je stagecoach? Wel chille shit, je eigen kantoor, en dat voor zo;n klein mormel als jij ;)

    ik spreek je vast wel weer binnekort, als ik weer eens om 6 uur m;n bed uit ben. ;)

    lataah!

  • 09 Oktober 2008 - 12:13

    Jildou:

    AAARRGHHH ik ben net even aan het bijlezen en zo te zien zijn Canadezen al net zo geschift als Amerikanen, Chinezen en Japanners... WTF schoenen voor binnen en buiten, geen teksten op je shirt, GEEN JEANS en voorover moeten bukken om inkijk te controleren??? Die mensen zijn gestooooord man!! Ik zou er echt gillend weglopen... Moet je soms als lerares ook nog verplicht een mantelpakje aan ofzo? Kots!

  • 09 Oktober 2008 - 12:16

    Jildou:

    Ow, wacht.. Ik zie net dat de LERAREN geen jeans aan mogen hebben enzo... Daar kan ik nog inkomen... Maar de leerlingen moeten wel twee paar schoenen meebrengen? :S En een losgebroken vader is natuurlijk een nationale ramp. Bel het leger! Goeie hemel...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Abbotsford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2008

berensoep

11 September 2008

to the frenchies

04 September 2008

Lieve Fiets

27 Augustus 2008

stage abbotsford christian

24 Augustus 2008

Een avond naar vancouver, the big city!
elske

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 16280

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: